News

Memories Can Be Deceiving.
How to Make Your CX More Efficient.

Warum stellen wir uns für eine dreiminütige Achterbahnfahrt in stundenlange Warteschlangen? Warum belässt es kaum jemand trotz des schmerzhaften Prozesses bei einer einzelnen Tätowierung? Warum romantisieren oder verteufeln wir vergangene Beziehungen anstatt sie in einem kompletteren Licht zu sehen? Die Erklärung ist erstaunlich einfach.

Interhyp Remains “Best Mortgage Provider” in 2019.

For the 14th time, SWI FINANCE determined Germany’s best mortgage lenders on behalf of the financial magazine €uro. As in the previous year, Interhyp achieved the top position. In the areas of consulting and service, the institution took first place in each case. It was followed in the overall ranking by Enderlein and the comdirect bank.

Best Bank 2019:
“Top Performance by comdirect and ING”

In the 16th edition of the S.W.I. FINANCE study “Best Bank 2019” commissioned by the financial magazine €uro, comdirect bank was able to defend its top position as both “Best Bank” and “Best Direct Bank”. ING remains “Most Popular Bank”, according to the results of over 115,000 customer opinions. The evaluation investigated the product, advisory and service quality of German financial institutions.

Love Goes Through the Stomach.
Can Gut Feelings Help Retain Customers?

Wir Menschen sehen uns gerne als die Krönung der Schöpfung. Die Spezies, deren evolutionärer Vorteil eine äußerst ausgeprägte Intelligenz war. Dabei vergessen wir, dass wir im Kern immer noch Primaten sind, die unbewusst von ihren Emotionen gelenkt werden – und das gilt auch für Ihre Kunden. Glücklicherweise kann man deren Unvernunft vorhersehen.